eArşiv@Adu

“Öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik öz yeterlik inanç ölçeği”nin uyarlanması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eskici, Menekşe
dc.contributor.author Özen, Raşit
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:46:13Z
dc.date.available 2016-03-24T07:46:13Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Eskici, M., Özen, R. (2013).“Öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik öz yeterlik inanç ölçeği”nin uyarlanması.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(2),19-29. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2013_c4/2013_aralik/19_eskici_%C3%B6zen/19_eskici_ozen.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2789
dc.description.abstract Bu çalışmada Öğretmen Adayları İçin Fen ve Teknoloji Derslerinde Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulamaya Yönelik Öz Yeterlilik İnanç Ölçeği tüm branşlardaki öğretmenlere uygulanabilecek şekilde uyarlanmıştır. Gerekli izinler alındıktan sonra ölçeğin maddeleri tüm branşlardaki öğretmenlere uygulanabilir şekilde değiştirilmiş bu değişiklikler kapsamında uzman görüşü alınmış ve bu doğrultuda düzeltmeler yapılmıştır. Bu doğrultuda 41 maddelik madde havuzu örneklem grubuna uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği çalışmaları kapsamında AFA yapılmış ve ölçeğin dört faktörden oluştuğu belirlenmiştir. Ölçeğin bir model olarak doğrulanıp doğrulanmadığını test etmek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin dört faktörlü yapısı, bir model olarak doğrulanmıştır. Ölçeğin güvenirliği ise Cronbach Alfa katsayısı ile incelenmiş ve güvenirlik katsayılarının oldukça yüksek olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak Öğretmenlerin Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulamaya Yönelik Öz Yeterlik İnanç Ölçeği’nin, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymuştur. tr_TR
dc.description.abstract In this study, “Self Efficacy Beliefs Scale for the Implementation of the Constructivist Approach in Science and Technology Courses for Preservice Teachers” was taken for the study adapted to applicable to all teachers. After the necessary permission items of the scale were changed to applicable to all teachers, some experts’ opinions were taken in accordance with these changes. In light of the feedbacks given by the experts, some items were corrected. Subsequently a pool of items including a total of 41 items was given to the sample group. EFA was applied for the structural validity of the scale and the results of the EFA showed that scale consisted of four factors. In order to test whether the four-factor scale would be verified as a model, confirmatory factor analysis was conducted, and the structure of four-factor scale was confirmed. The reliability of the professional values scale was investigated through Cronbach Alpha coefficient and the reliability coefficients were found to be quite high. Consequently, it is seen that Teachers Self Efficacy Beliefs for the Implementation of Constructivist Approach Scale was a valid and reliable measurement tool. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yapılandırmacı Yaklaşım tr_TR
dc.subject Öz Yeterlik tr_TR
dc.subject Güvenirlik tr_TR
dc.subject Yapı Geçerliği tr_TR
dc.subject Constructivist Approach tr_TR
dc.subject Self Efficacy tr_TR
dc.subject Validity tr_TR
dc.subject Reliability tr_TR
dc.title “Öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik öz yeterlik inanç ölçeği”nin uyarlanması tr_TR
dc.title.alternative Adaptation of self efficacy perceptions of teachers about the implementation of the constructivist approach scale tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR35247 tr_TR
dc.contributor.authorID TR126990 tr_TR
dc.contributor.department Kırklareli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 19 tr_TR
dc.identifier.endpage 29 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster